Как изглеждат ресторантите в Metaverse: бъдещето е тук през 2024 година
Влизате в ресторант и на входа камера сканира лицето и тялото ви като предава биометричната информация в база данни на метавърс ресторанта.
Виртуалната хостеса ви посреща със сензорен таблет с 30 въпроса, чиито отговори ще генерират ястията, които ще консумирате тази вечер. Няма меню, алгоритмите (и сензорите в камерата) ще кажат на готвача в кухнята какво е желанието на вашето небце точно в този момент.
Преди първото ястие, сервитьорът ви поднася очила за виртуална реалност, през които разглеждате интериора на заведението и произведения на изкуството, изложени по стените - те са NFT от видни дигитални артисти, които съществуват само виртуално.
Когато погледнете през масата, вашият партньор за хранене (който физически се намира в дома си в Хонконг, Аржентина или която и да е друга точка от земното кълбо) ви се усмихва, пиейки същия коктейл, който и вие държите в ръката си. Двамата разговаряте няколко минути, докато сервитьорът съобщи, че първото ястие е пристигнало. Най-накрая можете да започнете да ядете.
Въпреки че изглежда като сцена от научно-фантастичен филм, този ресторант може да заработи още през 2024-та. Технологията вече е налична. И докато четете тези редове, се изгражда нова цифрова вселена. За да бъдем по-точни, цяла нова метавселена.
Все още е трудно да се разбере какво всъщност представлява метавселената, как дигиталното хранене ще стане реалност и какво допълнително изживяване ще даде. Как може да изглежда храната във виртуален свят и какво означава това за ресторантите? На този етап никой наистина не знае. Но интересът към метавселената не оставя кулинарната индустрия безразлична, всъщност никоя индустрлия не е, както пише Джейми Шакълтън от консултантската технологична компания Wunderman Thompson в последния си доклад.
„Редица вериги за хранене и супермаркети се надпреварват да регистрират търговски марки за виртуални стоки и услуги с ясното намерение да оставят своя отпечатък в метавселената“, пише той, цитирайки заявки от Burger King и френската верига хипермаркети Carrefour до Panera Bread (който подаде заявление за търговска марка за „Paneraverse“) на Chipotle - веригата вече се обедини с платформата за игри Roblox, за да позволи на клиентите да търкалят бурито за забавление в метавселената и да печелят кредити, които могат да използват в дигиталните платформи на Chipotle.